mandag 16. mars 2009

Tur / trening

Takk for hilsen i gjesteboka. Dere må vist ha litt tålmodighet med meg og mine innlegg, det kommer seg vel etterhvert---

Mandag - tåke -ja, men heller det en regn / snø.
Chicko og jeg har nå vært ute et par timer med langline.
Det var brøytet en skogsvei ikke så langt fra hvor vi bor, det luftes også heste der, kunne vi se.
Først fikk Chicko lov å være lapphund = dvs. springe, grave, snuse, gnage på kvist, rote litt i sølevann, evt. finne noe å æte på.
Etterhvert trener vi så lydighet: innkalling, stå å bli, litt lengre for hver gang, sitt å bli fungere ret så bra.
Syntes selv det gikk veldig bra i dag, vi fikk så god kontakt, han syntes det var gøy, gikk pent "på plass" hele veien hjem, 10 - 15 min. med litt pauser, masse ros og godbiter / ekstra gode.
En god følelse, når vi har den fine kontakten.
Han skulle heller ikke markere seg så mye, som ellers, bra. Mor her, MÅ bare prioritere , dette MÅ gjøres, helst hver dag.
Ellers er han en være fjortis, for tiden, håper det bare er en overgang.
Nå er det tid å få middagen ferdig. Ha en fin uke.

4 kommentarer:

  1. Hei Inger. Så flink Chicko er. Kjenner meg godt igjen med den gode følelsen når alt går så bra. Sliter litt med stå og bli, jeg da. Han er fryktelig utålmodig. Men øvelse gjør mester, små skritt av gangen. Tålmodighet gjelder her. Jeg ser vi møtes i Kongsberg. Skal bli gøy.

    SvarSlett
  2. Har ikke fått med meg at dere har startet blogg før nå jeg!

    Håper på bilder eterhvert:-)

    SvarSlett
  3. Hei Christian, det er jo ganske så nytt og tar litt tid å finne ut av alt dette, så det tar litt mye tid her i starten. Bilder skal komme.

    SvarSlett
  4. Jeg synes dere er flinke jeg Inger. Den følelsen at man har kontakt, er sååå bra. Hos oss føler jeg at jeg ikke på langt nær er flink nok til det!

    Det er så gøy at dere har fått en egen blogg Inger, du er kjempeflink! Også har du lagt igjen kommentar i vår blogg også. Så fint:o)

    SvarSlett