mandag 23. mars 2009

Sort katt - Tispe - Sorte hybelkaniner

Tidlig i dag tenkte jeg på å få skrevet litt på bloggen, men det var lig`som ikke noe nytt å fortelle, men så skjete det noe.
Chicko ville ut ( har inngjerdet ) så det var greit, men derute på plassen hans, satt en sort katt, det var ikke så greit, at katten også hadde åpnet for inngangs grinda--------hva skjer,
Chicko ble helt vill- rasende, katta fikk panikk og stakk avgårde med hunden rett etter seg, det gikk fort det, hva hjalp det med komando: "nei", "bli", "kom å få go`bit", nei mor det kan du bare glemme. Katten kom seg opp i et tre, kanskje den sitter der ennda, Chicko bjeffet høylytt. Alt for mye snø til jeg kunne gå ut der, så det ble nedover veien med fløyte og blid stemme. Etter han hadde snuset litt rundt, fant jeg han hos Ronja en snill elgtispe, det står i bånd ute, alene hjemme.
Og hva ser jeg? - jo Chicko" rir" - forsøker å parre seg og Ronja gir han lov, fy -altså.
Heldigvis er Ronja snill, så med litt "go`bit lokken, kom hun til meg og deretter Chicko.
Han var i kjempe humør, men det bar rett hjem og passet veldig godt på, deretter.
Mor her var ikke helt blid.
Alt dette på grunn av en katt!

Vi har kontaktet eier, han tok det pent og skulle være obs!. Det var på slutten av løpetiden hos Ronja.

Flott vær med høy sol, så senere på dagen ble det tur i langline for Chicko i Borre Nasjonalpark, han likte det, gravet frem svære pinner fra snø / iss, snill og grei.
Jeg har fortsat litt problemer med å gå etter jeg datt på ryggen, på issglatt frossen jord, sist tirsdag, håper det blir bedre i løpet av uken.

De sorte hybellkaniner er fra Chicko, han røyter- valpepelsen av og ser ikke noe fin ut, for tiden.

Hadde lyst å svare på kommentarer, på bloggen deres, men kommer ikke inn, hvorfor, er det på grunn av for stor pågang på bloggere?

9 kommentarer:

  1. Hei Inger og Chicko!
    Gratulerer med blogg.
    Tipper vi får lese om flere eventyr med Chicko i hovedrollen her ;o)

    SvarSlett
  2. Hallo, og velkommen til bloggeverdenen! Det var litt av en tur Chicko tok på egenhånd...Men sånn er det med hund og katt!!

    SvarSlett
  3. Opplevde nesten det samme med Toivo og en goldentispe for ca en måned siden. Men da var det ikke en katt involvert da:-)

    Ang. kommentarer, logger du deg inn i toppen av bloggen før du prøver å kommentere? Det gjør det ofte lettere:-)

    SvarSlett
  4. Hei Inger

    Ja, det var litt av et "eventyr":o)

    Tispeeieren vet kanskje dette, men han kan gå til dyrlegen å få ei sprøyte på tispa si', sånn at evt. befruktede egg ikke fester seg:o)

    Gleder oss til helgen, håper du blir bedre i ryggen din:o)

    SvarSlett
  5. Det var litt av en opplevelse. Det tenkte jeg på de gangene Charlie tok seg en tur på egen hånd også. Men her i området står det ikke hunder ute alene.

    Ang. kommentering så er det som Christian har forklart. Lettest synes jeg det er å gå inn på sin egen blogg og gå videre på andres blogger der i fra. Da er du automatisk logget på. Lykke til.

    SvarSlett
  6. Hei dere, så koselig dere følger med.
    Takk for alle tips og gode råd/ veiledning.

    SvarSlett
  7. Ja Nina og Christian, dette funker bra og tar da ikke så mye tid heller da.
    Nå begynner jeg å skjønne litt mere, da hører dere sikkert litt mere fra oss.

    SvarSlett
  8. Hei Inger!
    Litt av et eventyr:-) Godt at Chicko vet hva han skal...Håper ikke denne tispa blei parret.De kan jo gå ti dyrlegen og få en sprøyte.
    Hvis dette innlegget fungerer,da tror jeg at jeg ogaå har skjønt hva Christian og Nina mener..
    NB.Bloggen din er kjempe fin

    SvarSlett
  9. Takk Siss! Jo, nå har du også skjønt det, da er det mye lettere å komme inn å få overblikk på bloggene.
    Tispa skulle til dyrlegen, vi har ikke hørt noe, ennda.

    SvarSlett