tirsdag 31. mars 2009

Søndagen på Tjøme

Takk for samværet om søndagen. Takk til Gry, det åpner huset sitt og får til et kurs!



Det ble en litt lang dag og litt for sent før vi kom oss avgårde, klarte å være hjemme før det ble alt for mørkt ( jeg er nattblind og har ikke lov, å kjøre i mørket ) så veien hjem var laaaaaang, jeg var veldig sliten og litt irritert, da jeg mener kurs timene kunne vært utnyttet bedre ( dette er IKKE Gry sin skyll ). Alt for mye teori etter min mening, jeg opplever ved alle hundekurs, at det er like mange teorier, som det er hundeinstruktører, til.

Chicko syntes det var gøy å trene med mor, jeg syntes det var koselig å være sammen med dere og vi hadde et flott vær og god plass å trene på. Koselig å komme til Gry.

Nei, det var ikke noe nytt for meg, men ble vel innspirert til å trene mere.

Mandag morgen, når jeg sitter med kaffekoppen og avisen, seer Chicko på meg med spørgende øyne : " hva skal vi finne på i dag da, mor"? så han ble mottakelig for mere trening og det skal bli, litt mere hver dag , enn før.

Om jeg har kommet meg etter en noe slittsom kursdag? fortsatt trøtt i hodet, kroppen har ikke kommet seg etter jeg datt for to uker siden, men nå blir det finvær kommende dager, det blir bra.

Ellers var jeg meget uheldig i går. Chicko og jeg hadde vært på et koselig besøg hos hunde venner, på formiddagen, jeg var fortsat sliten og var ikke påpasselig nokk, da jeg skulle kjøre bilen i Carporten her hjemme. Vi har bobilen stående på langs i innkjørslen og det er plass å kjøre den "lille" bilen opp langs med, til carporten, har kjørt inn så mange gange, men i går gikk det galt ,hvor jeg kom for tæt på bobilen og skadet begge biler. Noe så dumt og ergeligt, for......! Skjet er skjet, så nå blir det sikket store kostnader å få dette ordnet.

Er glad for at det skjete herhjemme, på våre egne biler og det var min skyll.

Godt vi ikke har bestemt oss for noen tur i påsken, men like f....... er det.













13 kommentarer:

  1. Uff, så kjedelig da, Inger. Det med bilene. Det er ikke gøy og sånt koster fort noen kroner.

    Men takk for sist, det var gøy. Trene bør vi vel alle gjøre mer av, men en rekker ikke til bestandig og jeg er litt sånn at jeg må ta en ting om gangen. Det som er viktigst. Jeg som kun skal ha en familiehund, terper ikke så på alt mulig. Men Charlie er veldig mye valp ennå og ukonsentret. Lærte at det var nok det viktigste for oss. Da vil mye annet gå lettere. Flokkdrift het det vist.

    SvarSlett
  2. Flokkdrift, ja, det viktigste er å ha god kontakt med hunden sin, det er den beste utgangspunkt for all læring.
    Trene med små mål av gangen.

    SvarSlett
  3. Der var du jo :o) Takk for sist! Har vært riktig så uheldig også du,da. Slikt er irriterende.

    Det ser ut til at vi alle syns det blei for mye prat på kurset. Og alt høres så greit ut i teorien... Men det ser tross alt ut til å ha inspirert alle til å trene mer :o)

    SvarSlett
  4. Hei..der var broren til Charlie også (?) Har jobbet i det siste, så har ikke fått meg med alle disse nye bloggerene...synd det der med bilene deres...savner bilder av kjekkasen...men de kommer vel snart!

    SvarSlett
  5. Åh Inger, så irriterende med bilene! Jeg rygga i en snøfonn i vinter, ble så grinete for det er så unødvendige utgifter (dessuten kan jeg bare skylde på meg selv....;o) Uansett skjønner jeg godt at du er glad for at det var deres egne biler ENDA kjedeligere å skade noen andres!

    Jeg er helt enig med deg, jeg synes det ble alt for mye teori, men har han sporet oss til å trene mer, så er i allefall noe oppnådd (takk Gud for at jeg ikke hadde et hvitt laken til prosjektoren hans;o)

    Håper du snart blir bra etter fallet!

    SvarSlett
  6. Damer og bilkjøring vettu Inger og Gry;-P
    Hehe. Neida, den trekker jeg tilbake og banker i bordet, jeg skal på en 5 timers kjøretur i morgo....

    Bloggen din Inger oppdateres ikke når du skriver i den på bloglista mi. Du blir alltid liggende nederst, selv om du har oppdatert den, det er litt merkelig... Hmmm...

    SvarSlett
  7. Setningen var fryktelig dårlig skrevet, jeg prøver igjen:
    På bloglista mi, så vises det ikke når du har skrevet i bloggen, og den blir liggende nederst som om det er lenge siden den er oppdatert. Har det noe med innstillinger å gjøre tro?

    SvarSlett
  8. Hei Inger! Takk for sist! Jeg glemmer å sjekke bloggen din av samme grunn som Christian (det ble jo så vidt nevnt på kurset også...). Jeg tror oså at noe må endres i innstillingene.

    Kjedelig med bilene!! Men som du sier; gjort er gjort - ingenting å dvele ved.

    Det ble mye teori på søndag, ja. Kunne klart oss med en brøkdel og heller "slengt" litt på i den praktiske delen, synes jeg. Men vi er jo iallefall blitt inspirert til mer trening og det trengte jeg.

    SvarSlett
  9. Kjedelig det med bilen...akkurat nå som alle regningene kommer på løpende bånd...:-(

    Tror dere alle hadde en koselig dag til tross for mye "prat" på instruktøren. Leser han bloggene deres, mon tro????

    SvarSlett
  10. Hei dere,koselig å høre fra dere.
    Så bra vi alle på "kurset" var enige angående teorien/ prat!

    Nå har jeg gått igjennem innstillinger igjen, ikke vet jeg hvorfor innleggene mine ikke kommer opp på blogg hos dere, det er vel noe jeg ikke har forstått, så det hadde vært koselig å få besøg av dere, å få litt hjelp med dette problemet.Gry og Nina har tlf.nr.+ e mail adr.

    SvarSlett
  11. Jeg har prøvd å hjelpe Inger med innstillingene, er det noen andre som har tips her???

    SvarSlett
  12. Jeg har prøvd å se gjennom alle mulige slags innstillinger, men finner ikke noen løsning. På slike uforklarlige problem, finnes det som regel en like uforklarlig løsning. Hva med å prøve å bytte mal??? Det skader ikke å prøve ;o)

    SvarSlett
  13. Jeg glemmer også av å lese her, siden den altid er nederst... (men jeg kan desverre ikke hjelpe..) håper bare dere fisker det, he he :)

    SvarSlett